BIP
Jesteś tutaj: Dom Pomocy Społecznej w Pelplinie/Zwiedzamy Kaszubskie i Kociewskie szlaki…
true6006000truetrue0truetruefadetrue

30 maja br. grupa mieszkańców wraz z opiekunami udała się na wycieczkę do Kaszubskiego Parku Etnograficznego  im. Teodory i Izydora Gulgowskich we Wdzydzach Kiszewskich. W muzeum mieliśmy okazję obejrzeć chałupy, dwory, szkołę, kuźnię, karczmy, wiatraki, kościoły, budynki gospodarcze i warsztaty rzemieślnicze z Kaszub i Kociewia z okresu od XVII do XX wieku. Grupa osób weszła na wieżę widokową, skąd mogła podziwiać kaszubskie krajobrazy. Po zmaganiach z wejściem na wieżę ruszyliśmy na obiad do uroczej karczmy, gdzie na dachu rośnie trawa. Następnym punktem wycieczki była farma strusi afrykańskich w Garczynie. Mogliśmy zobaczyć małe dwutygodniowe strusie, jak i dorosłe osobniki. Pani przewodniczka powiedziała nam, że strusie nie chowają głowy w piasek tak robią tylko strusie w bajkach. Każdy miał okazję potrzymać strusie jajo, które było duże i ciężkie. Na koniec wycieczki zrobiliśmy sobie piknik nad jeziorem, gdzie wypiliśmy kawę. Ok. godz.17 zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wyjazdu powróciliśmy do Pelplina.