BIP
Jesteś tutaj: Dom Pomocy Społecznej w Pelplinie/Wycieczka do Szymbarka i Kaszubskiego Parku Miniatur w Stryszej Budzie
true6006000truetrue0truetruefadetrue

27 sierpnia 2014r. udaliśmy się z naszymi mieszkańcami na wycieczkę do Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku oraz do Kaszubskiego Parku Miniatur w Stryszej Budzie.

W Szymbarku byliśmy przed godz.10.00 i zaraz po wyjściu z autobusu zajął się nami przewodnik. Zwiedzanie zaczęliśmy od obejrzenia najdłuższej deski świata mierzącej 46,53m długości. Podczas zwiedzania zabytków m.in. Domu Sybiraka i zrekonstruowanego bunkra Tajnej Organizacji Wojskowej  „Gryfa Pomorskiego” przewodnik opowiadał o historii Kaszub i Polski z czasów zaborów, II wojny światowej i PRL. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych informacji i  poznaliśmy tradycje kaszubskie.

Jedną z największych atrakcji było wejście do „Domu do góry nogami”, który jest symbolem czasów PRL, gdy rzeczywiście wszystko było postawione na głowie. W sklepiku z pamiątkami zainteresowaniem cieszyły Kaszëbsczé nótë, czyli „abecadło kaszubskie” oraz pamiątkowe magnesy, kubki i pocztówki. Po obiedzie udaliśmy się w dalszą drogę do Parku Miniatur. Tutaj z kolei w jednym miejscu, można było zobaczyć wierne kopie najbardziej charakterystycznych obiektów Kaszub, Polski, Świata, w jednej skali 1:25 . Mieliśmy okazję podziwiać m.in: Statuę Wolności, Sfinksa, Big Bena, Krzywą Wieżę w Pizie, twarze amerykańskich prezydentów wykute w skale, Chrystusa z Rio de Janeiro, jak również wiele innych obiektów takich jak: kościoły, dworki, pałace, czy zamki. Spacerując alejkami czuliśmy się trochę jak bajkowy Guliwer w krainie Liliputów. Dodatkowymi atrakcjami na terenie Parku była Bajkowa Kraina z mnóstwem postaci z Bajek i Baśni, mini ZOO,  Gabinet Śmiechu – Krzywe Zwierciadła oraz Zamek Strachu.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w zajeździe „Nad Stawem” niedaleko Nowej Karczmy, aby posilić się kawą i lodami. Przepięknie położony zajazd w pobliżu usytuowane jezioro z wielkim pomostem, nowoczesny punkt gastronomiczny zrobiły na nas niemałe wrażenie.

Ok. godz.18.30 dotarliśmy do Pelplina i nasza wycieczka dobiegła końca.

Dzięki temu wyjazdowi zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, wzbogaciliśmy swoją wiedzę i przyjemnie spędziliśmy czas.